Yahzee

Once upon a time the BLoG saw the SUNSHINE... than it scared and asked help from YAHZEE :D:D:D than they decided too make the best side of this BLoG... from that time this side got the best price of the WORLD...

Auto & Tuning

Comment

  • crazywoman: Szia! Tetszik az oldalad, elsősorban a designja. Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnék én is ... (2009.01.31. 11:36) Auto Tuning Bevezető
  • Woody-: Hello! Jó az oldalad un.tesó így tovább! mysite: www.funnyworld.blog.hu (2008.05.21. 18:00)
  • ericem: Köszi Yahzee, de a te blogod sem piskóta. Nagyon tetszik. Olyan mintha segítenénk egymásnak, vagy ... (2008.03.06. 21:00)
  • Utolsó 20

HTML

Teszt

Optikai Tuning I.

2008.03.03. 19:39 | Dave Yahzee | Szólj hozzá!

Felmerül a kérdés, hogyan kezdjünk el "autót tuningolni"...
Erre nem egészen egyszerű a válasz. Az emberek először a szemüknek hisznek, s aztán kerül sor arra, vajon mit is jelent a külső. Ezért hát javarészt a karosszéria idomok lecserélésével állunk neki a folyamatnak. Az első ilyen alkatrész, melyet szokás az első helyre rangsorolni, az a lökhárító. Az autók szinte legszembetűnőbb eleme a lökhárító. Ennek az alkatrésznek igenis fontos szerepe van egy gépjárműnél. Elsősorban optikailag határozza meg az autót, de fontos szerepet játszik a légterelésben, valamint biztonsági feladatokat is ellát. Általában a külső hatásokra és az áramvonalasságra koncentrálnak az autóépítők, de a biztonságot sem hagyhatják figyelmen kívül. A lökös formájának megváltoztatásával nem csupán az esztétikum növelhető, hanem fontos technikai javulásokat is eredményezhet. Egy jól megválasztott formával növelhetjük a fékekhez, a légszűrőhöz és a hűtési rendszerhez beáramló levegő mennyiségét is. A hátsó lökhárító esetében növelhetjük az autó alatt átáramló levegő sebességét, amivel plusz leszorítóerőhöz juthatunk, ezzel növelve a kocsi tapadását.
A lökhárító idomokat leggyakrabban hőre lágyuló műanyagokból készítik, de nem ritka az üvegszálas gyanta használata sem. A gyantával általában a kisebb toldatokat alakítják ki.

Manapság még ritkán használt szénszálas műanyagokból is készülnek különböző karosszéria elemek. Ezek bár jóval könnyebbek a gyáriaknál, és tömeg/lóerő arányra gyakorolt hatásuk miatt is előnyösek, még ritkán látható az utakon. Elsősorban borsos áruk miatt csak a társadalom kis része tudja azt megfizetni.

A lökhárítók ára rendkívül sokmindentől függhet. Függ például az autó típusától, mert ugyebár árkülönbség van egy Audi A8 és egy LADA 2105 lökös között. Továbbá függ az anyagtól is, a formától, kell-e bele ködfényszóró, mennyire bonyolult legyártani a formát...stb. Manapság szinte nincs olyan forma, amit záros határidőn belül ne tudna legyártani a vállalkozó. Változik az ár, ha kérünk rá fényezést, ebbe beleszól persze a festék minősége (ára) is. És persze befolyásolja az is, hogy az elkészített idomot a gyártó, vagy pedig mi magunk szereljük rá a vasra.

Egy új tuninglökös ára rendkívül széles skálán mozog. Manapság már viszonylag megfizethető árakon juthatunk hozzá egy-egy szebb darabhoz, de az árak még mindig 50.000-200.000Ft közötti intervallumban mozognak. Ezek az árak csupán a kész idomot és annak felszerelését tartalmazzák, a hozzá tartozó fényezés a csillagos egekbe emelheti a végösszeget. Ha kevesebb pénzt szánunk rá, akkor érdemes bontókban szétnézni, ott is találhatunk egy-egy szebb darabot. Az ilyen használt alkatrészek árai jóval alcsonyabbak, mint újonnan készült társaié. Igaz használtan, de egy kis restaurálás után rendkívül ki lehet csinosítani.
Ha vkinek otthon támad kedve legyártani az idomot, az kösse fel a nadrágot, ugyanis ehhez több mindenre szükség van. Például nem árt, ha van hozzán technikai hátterünk, ismerjük az autókat. Van hozzáértéseünk és sok kitartásunk. A piacon sok helyütt árulnak idom sablonokat, amikkel már "csak" el kell készíteni a cuccot. De ez időigényes és nehéz feladat. Ezt csak az elmélyültebb tudással rendelkezőknek ajánlom.

Általában a cégeknél vannak készregyártott termékek, amikből kedvére válogathat a betévedő tuningszellemű vásárló, de bármikor képesek akár fényképről alapján elkészíteni az autó díszét. Kérhetünk árajánlatot, ahol megtudjuk azt is, hogy milyen határidővel készül el az idom, ekkor még mindig van lehetőségünk módosításokra.
Bátran ajánlom minden tunigkedvű autósnak, legyen az fiatal, vagy éppen korosabb, ha van kedve kicsit megduplázni járműve összképét, és persze az anyagi és "fizikai" lehetőségek is készen állnak, ne tétovázzon nekifogni autója kikozmetikázásának.

Itt néhány kép, hogyan is készül egy egyedi lökhárító:








Az itt látható képeken 2 db Volkswagen Golf V. lökhárító valamint első kötény látható. Mellette pedig egy Polo IV. első lökhárítójának félkész állapota látható.
 Az ilyen állapotú terméken még sok munka van, ugyanis ezt követi egy próba, amin a szerelők megnézik, hogy minden passzol-e, kell-e még rajta vmit módosítani. Ha minden stimmel, jó a méret, illeszkedik...jöhet a várva várt kozmetika. Ez tartalmazza az idom felületi hibáinak eltüntetését majd készre fújását és fényezését. Ha mindez megvan akkor jöhet a készreszerelés. A következő képen egy szerintem helyes darab látható. Kellően szolíd és stílusos.













Az előbb említettek szerint, és persze az álmoskönyvek is ezt írják: következik a fényezés és a készreszerelés.







Audi A3 2.0 TDi





 

1994es Volkswagen Golf III









Persze rengeteg képet lehetne ide beilleszteni még, de a szerző önzősége, hogy kedvenc autóiról tett csak képet a cikkbe...:D

Remélem ezen kis írásom mindenki tetszését kiváltotta és sikerült hozzájárulnom ahhoz, hogy minnél többen megszeressék ezt a "hobbit". Ha bárkinek kérdése, hozzáfűznivalója van a cikkhez, írjon bátran. Minden commentre szívesen válaszolok...

Üdv: YAHZEE

A bejegyzés trackback címe:

https://yahzee.blog.hu/api/trackback/id/tr75363985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.